FAQ

Informacje podstawowe

  • Czym jest Anivatar?

    Anivatar to show z animowaną na ekranie postacią odgrywane na żywo i w pełni interaktywne. Na pierwszy rzut oka wygląda jak animowany film kinowy. W rzeczywistości cyfrowa postać widzi publiczność oraz zaprasza ją do udziału w edukacji i zabawie.

    Ruchy i głos animowanej postaci są podkładane w czasie rzeczywistym przez aktora. Dzięki temu każde show jest nieco inne, gdyż postać wchodząca w interakcję z publicznością może reagować na jej unikalne zachowania. Animacja na żywo daje duże pole do improwizacji, co sprawia, że doświadczenie staje się bardziej ekscytujące niż tradycyjny, odgrywany według scenariusza film.

  • Jak powstaje Anivatar?

    Tworzenie postaci Anivatara to złożony i podzielony na kilka etapów proces:

    1. Koncepcja postaci – w pierwszej kolejności za pomocą szkiców i rysunków tworzona jest wizja postaci.
    2. Modelowanie 3D – na bazie szkiców tworzony jest komputerowy model trójwymiarowy anivatara. Do tego celu używane są takie programy jak Maya, 3ds Max, Modo.
    3. Kolejnym krokiem jest nadanie trójwymiarowemu modelowi określonych materiałów, kolorów.
    4. Szkielet kinematyczny – tak jak u żywego człowieka jego ciałem porusza szkielet i mięśnie tak samo wirtualnym ciałem Anivatara porusza zdefiniowany wirtualny szkielet kinematyczny, który określa jak dane części modelu geometrycznego mają się zginać.
    5. Mimika twarzy
    6. Predefiniowany zestaw animacji postaci.
    7. Program sterujący
  • W jaki sposób animowana jest postać Anivatara?

    Ukryty przed publicznością aktor korzysta z technologii motion capture, która śledzi jego mimikę i przekłada ją na mimikę animowanej postaci. Także głos aktora staje się głosem postaci. Prosta konsola służy do obsługi takich elementów show jak tło, obrazki czy akrobacje Anivatarów.

    Mowa i mimika twarzy postaci Anivatara jest jednym z najważniejszych elementów bo poprzez mimikę wyrażana jest większość emocji postaci. Dlatego tak ważne było dla nas opracowanie takich mechanizmów, które pozwalałyby w łatwy sposób kontrolować te aspekty animacji postaci na żywo.

    Animacja mowy może być realizowana na kilka sposobów:

    1. Manualnie – ruch ust realizowany jest poprzez poruszanie analogowych przycisków “fire” w gamepadzie.
    2. Rozpoznawanie mowy za pomocą analizy dźwięku z mikrofonu. Sygnał głosu animatora rozbijany jest na serie fonemów a następnie przypisanych do nich visemów, które odpowiadają za określony układ ust dla danej samogłoski lub spółgłoski.
    3. Rozpoznawanie ruchu ust za pomocą optycznego trackingu z wykorzystaniem telefonu iPhoneX.
  • Jak reagują dzieci?

    Dzieci są zdumione możliwością porozmawiania z postacią, jaką dotąd widzieli tylko w bajce. Maluch zauważony przez Anivatara, zaproszony do bezpośredniej interakcji czuje się wyróżniony, doceniony i lubiany. Pozyskuje przyjaciela, o jakim mógł tylko marzyć.

  • Jak reagują dorośli?

    Dorośli zwykle nie mogą uwierzyć własnym oczom – są zbyt przyzwyczajeni do nieinteraktywnych obiektów na ekranie. Zastanawiają się, jak to możliwe, że cyfrowa postać słyszy ich i rozumie. Często próbują znaleźć “lukę w osobowości”, sprowokować Anivatara do “sztucznej” reakcji i udowodnić, że to tylko sprytnie napisany program. Są zdziwieni, kiedy im się to nie udaje – ponieważ nie wiedzą, że za cyfrowym bohaterem stoi prawdziwy człowiek. Interakcje z Anivatarem pozytywnie zapamiętują na długo.

  • Gdzie można wykorzystać Anivatara?

    • Parki rozrywki – jako atrakcja angażująca jednocześnie dużą liczbę uczestników.
    • Aquaparki – strefa rozrywki dla dzieci i młodzieży.
    • Centra handlowe – wydzielone strefy rozrywki, wypoczynku.
    • Sale zabaw – idealne rozwiązanie poszerzające ofertę sal zabaw o elementy edutaiment.
    • Eventy korporacyjne – wirtualny konferansjer, współprowadzący który może w atrakcyjny sposób prezentować dane, prowadzić quizy, przedstawiać nowoczesny wizerunek firmy.
    • Eventy dla dzieci.
    • Zajęcia edukacyjne w przedszkolach i szkołach – w tak atrakcyjny sposób przekazywana wiedza o wiele lepiej jest zapamiętywana i chętnie przyswajana.
    • Muzea – interaktywna postać reagująca na zwiedzających.
    • Ośrodki terapii – dzieci i młodzież o wiele chętniej otwierają się na terapię rozmawiając nie bezpośrednio z lekarzem ale z bajkową postacią. Są wtedy bardziej otwarte i chętniej współpracują traktując zajęcia jako uczestnictwo w pewnej bajce.

     

  • Co potrafi Anivatar?

    Anivatar po pierwsze potrafi rozmawiać z widzami w podobny sposób jak robią to między sobą ludzie. Wirtualna postać anivatara widzi i słyszy osoby znajdujące się w pomieszczeniu.

    Podstawą dobrej interakcji z publicznością jest możliwość dobrego wyrażania emocji przez postać. Takie emocje jak radość, uśmiech, zatroskanie, smutek, złość, zaskoczenie, zdziwienie, strach, irytacja, zwątpienie to podstawowe emocje dzięki którym widzowie nawiązują więź z postacią. Przygotowanie postaci, jej mimiki oraz system łatwego sterowania pozwala w łatwy sposób na żywo pokazywać takie emocje.

     

  • Ile czasu trwa show?

    Z uwagi na modułową konstrukcję scenariusza show, możemy elastycznie dodawać lub odejmować fragmenty show w zależności od potrzeb. Dzięki temu czas trwania show może wynosić od 10 minut do 40 minut i więcej.

Twoje korzyści

  • Jakie korzyści daje zastosowanie systemu Anivatar?

    Różne zastosowania Anivatara pozwalają osiągnąć różne cele:

    • przyciągnąć nowych gości niespotykaną interaktywną atrakcją
    • Wprowadzić tematyzację parku na nowy poziom – fikcyjni bohaterowie bezpośrednio komunikują się z gośćmi
    • Wzbogacić ofertę o nowe i wartościowe typy atrakcji (np. show edukacyjne)
    • Wzmocnić wizerunek marki nowoczesnej, przewodzącej w dziedzinie zaawansowanych technologicznie atrakcji
    • Zachęcić klientów do korzystania ze sklepów czy stanowisk informacyjnych poprzez inicjowanie dialogu w punktach spacerowych

    Niezależnie od tego, jak wykorzystają Państwo Anivatara, zawsze mogą oczekiwać następujących efektów:

    • wzbudzenie ciekawości wśród potencjalnych klientów
    • wytworzenie więzi emocjonalnej z atrakcją
    • zwiększenie skuteczności word-of-mouth marketingu dzięki niezwykłej i pamiętnej atrakcji
    • zaangażowanie gości w interakcję z marką na głębszym niż dotychczas poziomie
  • Jakie specyficzne zalety ma nasze rozwiązanie?

    Tak dużo za tak mało!

    • bawi i angażuje jednocześnie tłumy widzów
    • atrakcja angażująca wielu uczestników jednocześnie
    • niewielki koszt inwestycji
    • prosta, intuicyjna obsługa
    • gwarantowana reakcja widzów
    • łatwość modyfikacji, zmian, dodawania nowych elementów
    • innowacyjne rozwiązanie
    • rozrywka i edukacja w jednym

Obsługa i wymagania techniczne

  • Informacje wstępne + Instalacja

    Sprzęt potrzebny do uruchomienia systemu Anivatar:

    1. Komputer
    2. Monitor komputerowy (opcjonalnie z możliwością dotyku)
    3. Gamepad
    4. Słuchawki z mikrofonem
    5. Mikser dźwięku
    6. Głośniki
    7. Ekran
    8. Mikrofon odsłuchu
    9. Kamera podglądu (opcjonalnie)
    10. Ekran podglądu (opcjonalnie)

    Jak szybko można złożyć zestaw?
    Mając wszystkie elementy cały zestaw można złożyć w około 30 minut. Dostępne dla klientów materiały video i opisy dokładnie i czytelnie pokazują krok po kroku etapy podłączania zestawu.

  • Jaki komputer jest potrzebny do uruchomienia systemu?

    Do obsługi systemu Anivatar jest potrzebny komputer wyższej klasy z procesorem Pentium i7 oraz kartą graficzną klasy NVidia GeForce GTX 1050 lub wyżej.

    Komputer typu desktop czy laptop?
    W przypadku stacjonarnej instalacji najlepsze jest rozwiązanie z komputerem typu desktop.
    W przypadku mobilnego rozwiązania na potrzeby eventowe wygodniejszym rozwiązaniem jest komputer typu laptop.

  • W jaki sposób kontrolowana jest postać i całe show?

    Postać sterowana jest za pomocą kontrolera do gier Sony PlayStation DualShock 4 oraz ekranu dotykowego.

    Panel dotykowy w wygodny i intuicyjny sposób pozwala na kontrolowanie różnych aspektów systemu Anivatara takie jak:

    1. Uruchamianie predefiniowanych sekwencji animacji anivatara.
    2. Odtwarzanie różnych efektów dźwiękowych np. oklaski, śmiech, muzyka itp.
    3. Zmiana widoku kamery.
    4. Zmiana oświetlenia.
    5. Uruchamianie efektów specjalnych – np. fajerwerki.
    6. Sterowanie drzewem dialogowym.
    7. Kontrolowanie gier i quizów.

    Jaki kontroler potrzebny jest do sterowania postacią?
    Z uwagi na wysoką jakość, niezawodność oraz duże możliwości, w systemie Anivatar wykorzystujemy kontroler PlayStation DualShock 4.

    W jaki sposób za pomocą telefonu iphone X można sterować postacią?
    Firma Apple w swojej najnowszej linii telefonów iPhoneX wprowadziła doskonałą kamerę z odczytem głębi, która pozwala na bardzo dokładne i bezbłędne śledzenie ruchów głowy oraz mimiki twarzy człowieka. Wykorzystujemy to rozwiązanie do opcjonalnego kontrolowania ruchów głowy oraz mimiki twarzy Anivatara.

  • Jaki nośnik obrazu może być zastosowany do wyświetlania postaci Anivatara?

    W systemie Anivatar możemy zastosować dowolny cyfrowy nośnik obrazu przyjmujący sygnał cyfrowy z komputerowej karty graficznej w standardzie HDMI, DVI. Może to być projektor, ekran LCD, ściana diodowa, telewizor.

    Obraz może być wyświetlany w bardzo szerokim zakresie rozdzielczości np. 720p (1280×720), 1080p (1920×1080), 2K.

    Na ilu ekranach mogę wyświetlać show?
    Wykorzystując komputer z jedną karta graficzną NVidia GeForce GTX 1050 można wyświetlić obraz z systemu Anivatar na maksymalnie 3 ekranach.

  • Jakie są wymagania co do zaplecza?

    Do realizacji show potrzebna jest wydzielona przestrzeń dla operatora o rozmiarach min 3x4m, jedno biurko, krzesło, oświetlenie pozwalające na pracę oraz stabilne zasilanie 230V (+/- 5%).

  • Jak wygląda obsługa systemu?

    Czy obsługa systemu jest łatwa?
    Przy opracowywaniu systemu Anivatar kierowaliśmy się zasadą jak najłatwiejszej, intuicyjnej i prostej obsługi nie wymagającej jakiejkolwiek wiedzy specjalistycznej. Wykorzystanie popularnego gamepada i ekranu dotykowego, oraz opracowany przez nas interface sprawiają że obsługa jest dziecinnie prosta.

    Jak szybko można się nauczyć obsługi systemu Anivatar?
    Aby w pełni obsługiwać system Anivatar wystarczy kilka dni. Po tygodniu obsługa jest tak naturalna jak kierowanie samochodem czy jazda na rowerze.

    Ile osób obsługuje show?
    Całość show obsługiwana jest przez jedną osobę, która dzięki intuicyjnemu i prostemu w użyciu panelowi kontrolnemu jest w stanie sterować wszystkimi aspektami show. Postaraliśmy się maksymalnie zautomatyzować proces kontroli aby osoba w łatwy sposób mogła wszystko kontrolować.